-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
Från den 2 oktober
Oneplus får kundsupport på svenska

Den som saknat att kunna chatta eller ringa och prata med Oneplus support på svenska får snart möjlighet till det.
Oneplus resa från att vara en mer eller mindre direktimporterad Kinamobil till att bli en av de större spelarna på mobilmarknaden i Sverige fortsätter. Sedan ett tag tillbaka kan man köpa företagets mobiler både via elektronikkedjor och i Telias butiker, där de enligt uppgift varit en av de populäraste mobilerna.
Nu börjar även Oneplus att erbjuda användarsupport på svenska. Supporten öppnar den 2 oktober och kommer att vara tillgänglig vardagar mellan 8 och 17. Man kommer även ha kundsupport på de lokala språken i våra nordiska grannländer Finland, Danmark och Norge. Supporten kan nås via telefon, chatt eller epost.
Enligt Oneplus fattades beslutet om lokalt supportspråk efter användareventet Open Ears i Stockholm i mars, där Oneplus träffade 30 Oneplus-användare under en heldag där man lyssnade på vad användarna önskade sig.