-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
900 000 har skrivit under
Organiserad protest mot nya Snapchat
Att Snapchat nyligen har gjort om sin app har inte tagits emot med blida ögon av särskilt många användare. Nu har över 900 000 Snapchat-användare skrivit under för att Snapchat ska gå tillbaka till det tidigare utseendet i appen.
När Snapchat nyligen gjorde om sin app var det enligt bolaget själva för att fokusera mer på de personer du har kontakt med och mindre på företag och så kallade influencers du inte känner personligen. Man gjorde det genom att kombinera kompislistan där dina konversationer listas med stories-sidan där vännernas publika postningar visas till en sida. Det handlade i korthet om att samla allt socialt på en sida och allt från mediaföretag på en annan sida. Snapchat har ibland kritiserats för att vara rörig och svår att använda och det här var Snapchats svar på kritiken.
Rörig och med för mycket fokus på kändisar
Nu har dock den nya designen mött häftiga protester. I skrivande stund har över 900 000 personer skrivit under protestlistan och man kräver att Snapchat ska återgå till den tidigare designen och upplägget i appen. Bland de som protesterar mot uppdateringen klagar man framförallt på att appen nu blivit rörig och att publika postningar från kändisar får för mycket plats i appen.
Tilltalar äldre
Enligt vd Evan Spiegel har dock den nya uppdateringen tagits emot väl av äldre användare, de över 35 som till skillnad från de yngre och högljudda som protesterat enligt Spiegel tycker appen är bättre nu. Det skriver sajten Slashgear. Eftersom den äldre målgruppen också är mer kapitalstark kan det också innebära att Snapchat får lättare att tjäna pengar på de annonser som finns i appen.