-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
Populär klocka
Rykte: Så många har bokat Apple Watch

I fredags fick utvalda delar av världen börja förboka Apples smarta klocka och förhandsrapporterna skvallrar om succé.
Som åskådare, utan inblick i hur många klockor Apple faktiskt tänkt ha färdiga till det faktiska släppet senare den här månaden, verkar det som om Apple Watch är en succé baserat på att den beräknade leveranstiden steg rejält snabbt i fredags när förhandsbokningarna började rulla in. I dagsläget ligger de på uppåt två månader kan nämnas.
Undersökningsfirman Slice Intelligence säger sig dock veta hur många klockor som faktiskt döljer sig bakom de snabbt stigande leveranstiderna. Enligt dem och en undersökning bland onlineshoppare som de gjort beräknas beställningarna av Apple Watch ha överstigit en miljon bara under fredagen och för USA. Huruvida det faktiskt stämmer lär Apple gladeligen tala om för allmänheten kring det faktiska släppet av klockan, men om det skulle stämma så har Apple hittills bättre siffror än bland annat Pebble och deras klockor.
Det kan givetvis kopplas samman med de uppgifter som Reuters kommer med, vilka säger att Apple hittills lagt någonstans run 40 miljoner dollar på enbart TV-reklam för Apple Watch. Hur mycket den totala reklambudgeten är, med handledsplaceringar på catwalkmodeller och liknande framkommer dock inte, men TV-reklamen ska hittills ha visats över 300 gånger.