-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Populär klocka
Rykte: Så många har bokat Apple Watch

I fredags fick utvalda delar av världen börja förboka Apples smarta klocka och förhandsrapporterna skvallrar om succé.
Som åskådare, utan inblick i hur många klockor Apple faktiskt tänkt ha färdiga till det faktiska släppet senare den här månaden, verkar det som om Apple Watch är en succé baserat på att den beräknade leveranstiden steg rejält snabbt i fredags när förhandsbokningarna började rulla in. I dagsläget ligger de på uppåt två månader kan nämnas.
Undersökningsfirman Slice Intelligence säger sig dock veta hur många klockor som faktiskt döljer sig bakom de snabbt stigande leveranstiderna. Enligt dem och en undersökning bland onlineshoppare som de gjort beräknas beställningarna av Apple Watch ha överstigit en miljon bara under fredagen och för USA. Huruvida det faktiskt stämmer lär Apple gladeligen tala om för allmänheten kring det faktiska släppet av klockan, men om det skulle stämma så har Apple hittills bättre siffror än bland annat Pebble och deras klockor.
Det kan givetvis kopplas samman med de uppgifter som Reuters kommer med, vilka säger att Apple hittills lagt någonstans run 40 miljoner dollar på enbart TV-reklam för Apple Watch. Hur mycket den totala reklambudgeten är, med handledsplaceringar på catwalkmodeller och liknande framkommer dock inte, men TV-reklamen ska hittills ha visats över 300 gånger.