-
PLUS
Krönika: Det här behöver Samsung göra för att lyckas 2026
-
PLUS
Så länge håller en mobil, snabbladdningens effekt och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
Ny betallösning för pant
Så får du panten direkt till bankkontot – ny app sköter funktionen
Nu kan du panta burkar och flaskor, och få panten insatt på ditt bankkonto.
Snart kan det komma att vara slut med pantkvitton eftersom Pantamera tillsammans med företaget Payer har utvecklat en ny tjänst som gör att du kan få panten insatt direkt på ditt bankkonto. Tjänsten har redan installerats på Pantameras egna storpantarautomaterna Pantamera Express som finns på 56 återvinningscentraler, och under året kommer man även att börja tester med att introducera betallösningen även i vanliga pantautomater.
Den nya lösningen för utbetalningar bygger på att användaren laddar ner appen Min Pant som kopplas till det bankkonto som panten ska betalas ut till, och enligt Pantamera är alla större svenska banker är anslutna till den nya utbetalningslösningen. När man har pantat använder man appen för att skanna en QR-kod på pantkvittot och identifierar sig med mobilt BankID, så kommer pantpengarna att finnas på kontot inom en bankdag.
Appen Min Pant finns till Ios och Android. Information om var Pantamera Express finns tillgängliga finns på Pantameras hemsida nedan.