-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
Galaxy Members-appen sätter stopp
Samsung bekräftar: Tekniska problem med Galaxy Buds-erbjudande till S10
Den som förbokat en Galaxy S10 är utlovad ett par trådlösa hörlurar utan extra kostnad. Flera har dock problem med att få de utlovade hörlurarna och Samsung bekräftar för Mobil att man har tekniska problem.
Kunder som har förbokat antingen Galaxy S10 eller Galaxy S10 Plus från Samsung själva, från operatörer eller andra återförsäljare har blivit lovade att få ett par Galaxy Buds utan extra kostnad. Hörlurarna har dock inte levererats direkt utan som kund ska man beställa sina Buds i appen Galaxy Members i telefonen. Det har dock flera kunder misslyckats med.
Läsare har hört av sig till Mobil och meddelat att appen inte fungerar, att man får meddelande om felaktigt IMEI-nummer och att det även varit problem att få svar från Samsung och operatörerna angående hur man kan lösa problemet.
Till Mobil svarar Hanna Brenner på Samsung i Sverige att det rör sig om tekniska problem men hon hävdar att de jobbar löpande för att hjälpa alla kunder som stött på problem när de försökt registrera erbjudandet i sin telefon.