-
PLUS
Krönika: Det här behöver Samsung göra för att lyckas 2026
-
PLUS
Så länge håller en mobil, snabbladdningens effekt och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
Skydda din information
Samsung introducerar nytt reparationsläge
Nu ska användarens informations skyddas från reparatörer.
När man lämnar in en mobil på reparation innebär det också att man lämnar ifrån sig informationen som befinner sig i mobilen och till tjänster där mobilen är automatiskt inloggad som onlinelagring, sociala nätverk och e-post. Det vill Samsung ändra på och introducerar ett specifikt reparationsläge. När det läget aktiveras startar mobilen om och blockerar all personlig information och alla egeninstallerade appar, så att reparatören för bara tillgång till de mest grundläggande fabriksinstallerade apparna. Efter reparationen stänger användaren av reparationsläget varvid mobilen återgår till sitt vanliga jag.
Det nya reparationsläget kommer att först introduceras i Sydkorea och i Galaxy S21-modeller, men ska enligt planen lanseras till fler Galaxy-modeller.