-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon
-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
Skydda din information
Samsung introducerar nytt reparationsläge

Nu ska användarens informations skyddas från reparatörer.
När man lämnar in en mobil på reparation innebär det också att man lämnar ifrån sig informationen som befinner sig i mobilen och till tjänster där mobilen är automatiskt inloggad som onlinelagring, sociala nätverk och e-post. Det vill Samsung ändra på och introducerar ett specifikt reparationsläge. När det läget aktiveras startar mobilen om och blockerar all personlig information och alla egeninstallerade appar, så att reparatören för bara tillgång till de mest grundläggande fabriksinstallerade apparna. Efter reparationen stänger användaren av reparationsläget varvid mobilen återgår till sitt vanliga jag.
Det nya reparationsläget kommer att först introduceras i Sydkorea och i Galaxy S21-modeller, men ska enligt planen lanseras till fler Galaxy-modeller.