Noterat på nätet

Samsung släpper varumärket Galaxy Note

När det var dags att förnya sina varumärken skippade Samsung en av sina kända beteckningar. Det kommer kanske inte som en överraskning, men det ger ändå en tydlig bild av vart de är på väg.

Publicerad Uppdaterad

Det är legio för företag att förnya sina varumärkesskydd så fort de är på väg att gå ut, något som så klart en av de större aktörerna på marknaden, Samsung, också gör. Något som kunde noteras i årets förnyelse i Sydkorea var att ett varumärke inte förnyades. De som fick förnyat förtroende var Galaxy M, Galaxy A, Galaxy S och Galaxy Z. Den uppmärksamme noterar att Galaxy Note inte är med på listan. 

Det är i och för sig inte något som borde förvåna någon, det har varit ganska tydligt att Samsung inte har för avsikt att fortsätta lansera modeller under Note-namnet för att istället satsa på sina vikbara modeller. De vikbara modellerna verkar ha tagit fart och fått fäste på marknaden och vi kan sannolikt se en vidare utveckling på den fronten. 

Men kommer du att sakna Samsungs Note-serie? 

Källa