-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
Should I stay or should I go?
Samsung tvekar om Chaton

Läggas ner eller inte? Samsung dementerar uppgifterna om Chatons nedläggning.
Igår skrev vi om att Samsung, som en del i sitt stora sparpaket där de lägger ner icke lönsamma tjänster, skulle börja fasa ut sin egen chattjänst Chaton som levereras med alla Samsungenheter. Trots att tjänsten vid senaste mätningen kunde skryta med ungefär 100 miljoner användare (historien förtäljer inte huruvida det faktiskt är aktiva sådana) ses den ofta som en i mängden av alla appar och tjänster som Samsung levererar med sina telefoner, där just mängden extraprylar är något som Samsung brukar kritiseras för.
Uppgifterna, som först skrevs om i Korea Times och enligt tidningen kom från flera personer inom Samsung, har nu tillbakavisats av Samsung.
- De senaste ryktena rörande Chaton är falska och Chaton kommer fortsätta att erbjudas till våra kunder över hela världen, hälsar Samsung.
Är du användare av tjänsten? Eller hamnar den direkt i listan över deaktiverade appar när du köper en Samsungtelefon? Kommentarsfältet är ditt.