-
PLUS
Krönika: Konsumentverket får städa när 2g och 3g stänger ner
-
PLUS
Krönika: Det här behöver Samsung göra för att lyckas 2026
-
PLUS
Så länge håller en mobil, snabbladdningens effekt och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
Tryggare i tunnelbanan
SL introducerar chattfunktion i sin rese-app
Ska göra det enkelt att komma i kontakt med SL:s personal.
Den 2 september kommer Storstockholms Lokaltrafik (SL) att släppa en uppdaterad version av sin app. Den stora nyheten i den här versionen är att man introducerar en chattfunktion så att resenärer snabbt ska kunna komma i kontakt med väktare eller annan personal på SL:s trygghetscentral. Detta om resenärer till exempel känner sig otrygga när de är ute och reser, eller vill rapportera om andra problem i kollektivtrafiken. Trygghetscentralen är bemannad dygnet runt och står i sin tur i kontakt med ordningsvakter, poliser, SOS alarm och räddningstjänst.
Den nya chattfunktionen kommer att vara tillgänglig för Ios-användare den 2 september och enligt SL "snart även för Android-användare". Sedan tidigare har man kunnat nå trygghetscentralen via ett konstnadsfritt 020-nummer.