-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
Tryggare i tunnelbanan
SL introducerar chattfunktion i sin rese-app
Ska göra det enkelt att komma i kontakt med SL:s personal.
Den 2 september kommer Storstockholms Lokaltrafik (SL) att släppa en uppdaterad version av sin app. Den stora nyheten i den här versionen är att man introducerar en chattfunktion så att resenärer snabbt ska kunna komma i kontakt med väktare eller annan personal på SL:s trygghetscentral. Detta om resenärer till exempel känner sig otrygga när de är ute och reser, eller vill rapportera om andra problem i kollektivtrafiken. Trygghetscentralen är bemannad dygnet runt och står i sin tur i kontakt med ordningsvakter, poliser, SOS alarm och räddningstjänst.
Den nya chattfunktionen kommer att vara tillgänglig för Ios-användare den 2 september och enligt SL "snart även för Android-användare". Sedan tidigare har man kunnat nå trygghetscentralen via ett konstnadsfritt 020-nummer.