-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Tryggare i tunnelbanan
SL introducerar chattfunktion i sin rese-app

Ska göra det enkelt att komma i kontakt med SL:s personal.
Den 2 september kommer Storstockholms Lokaltrafik (SL) att släppa en uppdaterad version av sin app. Den stora nyheten i den här versionen är att man introducerar en chattfunktion så att resenärer snabbt ska kunna komma i kontakt med väktare eller annan personal på SL:s trygghetscentral. Detta om resenärer till exempel känner sig otrygga när de är ute och reser, eller vill rapportera om andra problem i kollektivtrafiken. Trygghetscentralen är bemannad dygnet runt och står i sin tur i kontakt med ordningsvakter, poliser, SOS alarm och räddningstjänst.
Den nya chattfunktionen kommer att vara tillgänglig för Ios-användare den 2 september och enligt SL "snart även för Android-användare". Sedan tidigare har man kunnat nå trygghetscentralen via ett konstnadsfritt 020-nummer.