-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
Succé eller inte beror på vem man frågar
Snaps vd: 150 000 Spectacles sålda
Snaps fotoglasögon Spectacles är knappast den hetaste produkten på marknaden längre. Enligt företagets vd Evan Spiegel ska man ha sålt totalt 150 000 exemplar, vilket han dock ser som något av en succé.
Man kan spinna en uppgift på många olika sätt. Att Snaps fotoglasögon Spectacles sålt i 150 000 exemplar borde väl rimligtvis kunna betraktas som lite av en flopp. De har ju trots allt funnits till försäljning på nätet sedan i februari. Men vd:n Evan Spiegel menar att Spectacles är en succé och jämför med Apples första Ipod, som sålde mindre än så under sitt första år på marknaden. Dessutom menar Spiegel att man bara hade väntat sig en försäljning på 100 000 exemplar.
Hårdvara är framtiden
Det var i samband med Vanity Fair-konferensen New Establishment Summit som Spiegel kom med sina uttalanden om Spectacles. I samma veva hävdade han att hårdvara också är framtiden när det gäller användarupplevelsen i Snapchat. Detta dock utan att specificera vad man har för planer på området framöver. Tidigare obekräftade uppgifter har dock gjort gällande att en ny version av Spectacles ska vara på gång, kanske med augmented reality-liknande funktionalitet.