-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Succé eller inte beror på vem man frågar
Snaps vd: 150 000 Spectacles sålda

Snaps fotoglasögon Spectacles är knappast den hetaste produkten på marknaden längre. Enligt företagets vd Evan Spiegel ska man ha sålt totalt 150 000 exemplar, vilket han dock ser som något av en succé.
Man kan spinna en uppgift på många olika sätt. Att Snaps fotoglasögon Spectacles sålt i 150 000 exemplar borde väl rimligtvis kunna betraktas som lite av en flopp. De har ju trots allt funnits till försäljning på nätet sedan i februari. Men vd:n Evan Spiegel menar att Spectacles är en succé och jämför med Apples första Ipod, som sålde mindre än så under sitt första år på marknaden. Dessutom menar Spiegel att man bara hade väntat sig en försäljning på 100 000 exemplar.
Hårdvara är framtiden
Det var i samband med Vanity Fair-konferensen New Establishment Summit som Spiegel kom med sina uttalanden om Spectacles. I samma veva hävdade han att hårdvara också är framtiden när det gäller användarupplevelsen i Snapchat. Detta dock utan att specificera vad man har för planer på området framöver. Tidigare obekräftade uppgifter har dock gjort gällande att en ny version av Spectacles ska vara på gång, kanske med augmented reality-liknande funktionalitet.