-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
-
PLUS
Intervju: Oppos Nordenchef om inträdet på svenska marknaden
-
PLUS
Krönika: Lanseringarna som skapar en lucka i tiden
-
PLUS
Nyheterna i Samsung One UI 8 på djupet
Streamingtjänsten får ny design och nya funktioner
Spotify får nytt utseende
Nu ska mer fokus kunna läggas på kreatörer, både för kreatörerna själva och för lyssnarna.
Spotify har presenterat ett nytt och dynamiskt gränssnitt för mobilanvändare, och enligt Spotify själva är det en av de största uppdateringarna sedan tjänsten lanserades. En av nyheterna med det nya utseendet är att man vill sätta större fokus på kreatörer och deras utveckling.
Bland designförändringarna finns bland annat nya sätt att utforska personliga förhandsvisningar av spellistor, album och poddavsnitt, ett nytt flöde i sökfunktionen som ska göra det enklare att utforska ny musik, och en ny ”shuffle”-funktion som ska komplettera befintliga spellistor med ny musik.
Andra funktioner inkluderar att podcasts får en likadan autoplayfunktion som musiken har, så att när en podcast slutar börjar en annan spelas upp, och för användare i USA och Kanada introduceras den AI-baserade radiopratarfunktionen som man kallar DJ.
Man introducerar även nya funktioner för kreatörer som en ny form av sponsrad rekommendation i helskärmsformat, möjligheten att prioritera låtar för att Spotify enklare ska kunna presentera dem i personliga musikflöden, samt ”showcase” där kreatörer kan presentera sin musik för sannolika lyssnare.
Det nya utseendet har redan börjat rullas ut och kommer succesivt att dyka upp till tjänstens användare.
