-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Streamingtjänsten får ny design och nya funktioner
Spotify får nytt utseende

Nu ska mer fokus kunna läggas på kreatörer, både för kreatörerna själva och för lyssnarna.
Spotify har presenterat ett nytt och dynamiskt gränssnitt för mobilanvändare, och enligt Spotify själva är det en av de största uppdateringarna sedan tjänsten lanserades. En av nyheterna med det nya utseendet är att man vill sätta större fokus på kreatörer och deras utveckling.
Bland designförändringarna finns bland annat nya sätt att utforska personliga förhandsvisningar av spellistor, album och poddavsnitt, ett nytt flöde i sökfunktionen som ska göra det enklare att utforska ny musik, och en ny ”shuffle”-funktion som ska komplettera befintliga spellistor med ny musik.
Andra funktioner inkluderar att podcasts får en likadan autoplayfunktion som musiken har, så att när en podcast slutar börjar en annan spelas upp, och för användare i USA och Kanada introduceras den AI-baserade radiopratarfunktionen som man kallar DJ.
Man introducerar även nya funktioner för kreatörer som en ny form av sponsrad rekommendation i helskärmsformat, möjligheten att prioritera låtar för att Spotify enklare ska kunna presentera dem i personliga musikflöden, samt ”showcase” där kreatörer kan presentera sin musik för sannolika lyssnare.
Det nya utseendet har redan börjat rullas ut och kommer succesivt att dyka upp till tjänstens användare.