-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
Allt växte
Spotify fortsätter att växa – antalet användare och förlusterna ökar

Intäkterna och antalet användare ökar, men det gör också förlusterna.
Musiktjänsten Spotify har släppt sin resultatrapport för andra kvartalet 2020, och i princip alla siffror pekar uppåt - inklusive förlusten. Under kvartalet uppgick företagets intäkter till 1,9 miljarder euro vilket är en svag ökning med 41 miljoner euro jämfört med årets första kvartal, men också ett rörelseresultat på -167 miljoner euro, vilket är sämre än bolagets egen prognos.
Under det andra kvartalet hade man 299 miljoner aktiva lyssnare, vilket är en ökning med 13 miljoner jämfört med årets första kvartal, och 138 miljoner prenumeranter vilket är en ökning med 8 miljoner jämfört med första kvartalet i år.
Enligt Counterpoint Research har Spotify under första kvartalet i år en marknadsandel på 30 procent av den globala musikströmmningsmarknaden med Apple Music strax efter på 25 procent. Amazon med 12 procent och Youtube Music med 9 procent är betydligt mindre.