-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
Spekulationerna om parallellt Spotify ökar
Spotify utökar sin satsning på poddar

Företaget köper sig extra muskler i sin satsning på podsändningar.
Efter en undersökning nyligen har det blommat upp spekulationer om att Spotify kan vara på gång att parallellt med "vanliga" Spotify lansera ett nytt abonnemang enbart inriktat på poddsändningar.
Dessa har nu blivit ännu intensivare efter att Spotify köper företaget Megaphone, ett företag som specialiserat sig inte bara på själva sändningarna utan även på annonsteknik där annonsörerna kan sikta in sig på specifika målgrupper. Bland företag som använder sig av Megaphone finns bland andra ESPN och The Wall Street Journal.
Spotify köper Megaphone för 235 miljoner dollar, cirka två miljarder kronor, och detta ses som ett steg mot att öka möjligheterna att tjäna pengar på poddsändningar. Bland annat kommer man att erbjuda verktyg för dem som publicerar poddsändningar att själva lägga in strömmande annonser i sändningarna.