-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
Spekulationerna om parallellt Spotify ökar
Spotify utökar sin satsning på poddar
Företaget köper sig extra muskler i sin satsning på podsändningar.
Efter en undersökning nyligen har det blommat upp spekulationer om att Spotify kan vara på gång att parallellt med "vanliga" Spotify lansera ett nytt abonnemang enbart inriktat på poddsändningar.
Dessa har nu blivit ännu intensivare efter att Spotify köper företaget Megaphone, ett företag som specialiserat sig inte bara på själva sändningarna utan även på annonsteknik där annonsörerna kan sikta in sig på specifika målgrupper. Bland företag som använder sig av Megaphone finns bland andra ESPN och The Wall Street Journal.
Spotify köper Megaphone för 235 miljoner dollar, cirka två miljarder kronor, och detta ses som ett steg mot att öka möjligheterna att tjäna pengar på poddsändningar. Bland annat kommer man att erbjuda verktyg för dem som publicerar poddsändningar att själva lägga in strömmande annonser i sändningarna.