-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Spekulationerna om parallellt Spotify ökar
Spotify utökar sin satsning på poddar

Företaget köper sig extra muskler i sin satsning på podsändningar.
Efter en undersökning nyligen har det blommat upp spekulationer om att Spotify kan vara på gång att parallellt med "vanliga" Spotify lansera ett nytt abonnemang enbart inriktat på poddsändningar.
Dessa har nu blivit ännu intensivare efter att Spotify köper företaget Megaphone, ett företag som specialiserat sig inte bara på själva sändningarna utan även på annonsteknik där annonsörerna kan sikta in sig på specifika målgrupper. Bland företag som använder sig av Megaphone finns bland andra ESPN och The Wall Street Journal.
Spotify köper Megaphone för 235 miljoner dollar, cirka två miljarder kronor, och detta ses som ett steg mot att öka möjligheterna att tjäna pengar på poddsändningar. Bland annat kommer man att erbjuda verktyg för dem som publicerar poddsändningar att själva lägga in strömmande annonser i sändningarna.