-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
Nästa svenska succé-hörlur?
Sudio lanserar eleganta livsstilshörlurar

Fastforward-startupet satsar på diskret, tidlös design.
Under devisen “elegant möter preppy” släpper i dag stockholms-baserade startup-företaget Sudio sina hörlurar. Tanken är att erbjuda kvalitetsljud och en design i linje med stilen som klännetecknar Ralph Lauren, Morris och GANT – men till en bråkdel av priset.
− Vi bestämde tidigt att skapa en produkt som inte bara skulle se väldigt elegant ut, men som också ljudmässigt skulle prestera som ett märke i 1500-kronorsklassen, men till en tredjedel av priset. Vi visste att vi skulle behöva skära bort mellanhänderna och bli ett e-handelsföretag, säger Jonas Wistrand, medgrundare och försäljningschef på Sudio.
Från och med i dag finns modellen Klang, som lanserades tidigare i år, att köpa med uppgraderad design och bättre ljud, samt en helt ny modell: Två.
Till skillnad från Zound Industries färgglada Urbanears eller mer fashion-designade Molami, hoppas alltså Sudio fånga en den ljud- och stilmedvetna publik som föredrar en något diskretare design.
Till sin hjälp har de Stockholm Innovation & Growth (Sting), vars acceleratorprogram Fastforward Sudio sedan i augusti är en del av.
