-
PLUS
Prisvärda mobiler, Swedbank, problemlösning, Xiaomi 15 Ultra och mer – Mobil ger svar
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon - del 2
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon
-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
Nästa svenska succé-hörlur?
Sudio lanserar eleganta livsstilshörlurar

Fastforward-startupet satsar på diskret, tidlös design.
Under devisen “elegant möter preppy” släpper i dag stockholms-baserade startup-företaget Sudio sina hörlurar. Tanken är att erbjuda kvalitetsljud och en design i linje med stilen som klännetecknar Ralph Lauren, Morris och GANT – men till en bråkdel av priset.
− Vi bestämde tidigt att skapa en produkt som inte bara skulle se väldigt elegant ut, men som också ljudmässigt skulle prestera som ett märke i 1500-kronorsklassen, men till en tredjedel av priset. Vi visste att vi skulle behöva skära bort mellanhänderna och bli ett e-handelsföretag, säger Jonas Wistrand, medgrundare och försäljningschef på Sudio.
Från och med i dag finns modellen Klang, som lanserades tidigare i år, att köpa med uppgraderad design och bättre ljud, samt en helt ny modell: Två.
Till skillnad från Zound Industries färgglada Urbanears eller mer fashion-designade Molami, hoppas alltså Sudio fånga en den ljud- och stilmedvetna publik som föredrar en något diskretare design.
Till sin hjälp har de Stockholm Innovation & Growth (Sting), vars acceleratorprogram Fastforward Sudio sedan i augusti är en del av.
