-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
Undersökning
Svenskar skeptiska till sakernas internet
Smarta klockor och uppkopplade prylar ligger lågt på svenskarnas intresselista visar en ny underökning.
Enligt en undersökning från Accenture (1000 personer i Sverige, 28000 personer globalt) är svenskarna ganska svala till uppkopplade prylar som smarta klockor, aktivitetsband och uppkopplade personvågar.
Undersökningen visar att endast sex procent av de tillfrågade planerar att köpa en smart klocka i år exempelvis.
– Man ser inte riktigt värdet med funktionaliteten, det är för dyrt och man upplever att säkerheten och integritetsfrågorna har stor betydelse. Man är osäker vad som kan hända med informationen, säger Jonas Wedin, analytiker på Accenture till SVT Nyheter.
Mobils läsare har nog större chans att tillhöra just den gruppen som intresserar sig för den här typen av produkter, men även vi har märkt ett ganska svalt intresse för åtminstone smarta klockor. Vad skulle krävas för att du som ointresserad skulle ge dig in i det produktsegmentet?
