-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
Sociala medier
Trump köper nationellt Snapchat-filter

Kriget började på Twitter och nu har slaget spridit sig till Snapchat. Årets amerikanska presidentkandidater använder sociala medier som aldrig förr.
Donald Trump har köpt ett nationellt Snapchat geofilter (grafisk överlägg) som kommer att finnas tillgängligt under den amerikanska presidentkandidatsdebatten som går av stapeln ikväll i USA, rapporterar Independent Journal Review. En förhandsversion av filtret rubricerar debatten som ”Donald J. Trump vs Crooked Hillary”, men enligt Time så kommer den rubriken att ändras till en alternativ variant under själva debatten, en som inte är en direkt attack mot demokraternas presidentkandidat Hillary Clinton. Time skriver också att Clintons kampanj meddelade förra veckan att den har öronmärkt minst 30 miljoner dollar för digitala annonser.
Kandidaterna har sedan tidigare köpt Snapchat-filter på regional nivå. Trumps drag är dock unikt eftersom det är första gången som en kandidat köper ett filter på nationell nivå.