-
PLUS
Krönika: Konsumentverket får städa när 2g och 3g stänger ner
-
PLUS
Krönika: Det här behöver Samsung göra för att lyckas 2026
-
PLUS
Så länge håller en mobil, snabbladdningens effekt och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
Sociala medier
Trump köper nationellt Snapchat-filter
Kriget började på Twitter och nu har slaget spridit sig till Snapchat. Årets amerikanska presidentkandidater använder sociala medier som aldrig förr.
Donald Trump har köpt ett nationellt Snapchat geofilter (grafisk överlägg) som kommer att finnas tillgängligt under den amerikanska presidentkandidatsdebatten som går av stapeln ikväll i USA, rapporterar Independent Journal Review. En förhandsversion av filtret rubricerar debatten som ”Donald J. Trump vs Crooked Hillary”, men enligt Time så kommer den rubriken att ändras till en alternativ variant under själva debatten, en som inte är en direkt attack mot demokraternas presidentkandidat Hillary Clinton. Time skriver också att Clintons kampanj meddelade förra veckan att den har öronmärkt minst 30 miljoner dollar för digitala annonser.
Kandidaterna har sedan tidigare köpt Snapchat-filter på regional nivå. Trumps drag är dock unikt eftersom det är första gången som en kandidat köper ett filter på nationell nivå.