-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
Stor träningsaffär
Under Armour köper Mapmyfitness

Klädtillverkaren gör storsatsning på digital hälsa.
Under Armour är ett välkänt klädföretag i träningssammanhang, kanske mest för sina kompressionskläder (och för att de verkar har köpt Dwayne Johnsons hela garderobsutrymme). Precis som många andra klädföretag har de gjort ett visst inhopp i appvärlden, men inte gjort något större avtryck.
Det lär förändras inom kort, då det precis blev klart att företaget köper appmakaren Mapmyfitness för 150 miljoner dollar (strax under miljarden i svenska pengar). Mapmyfitness är kända för träningsappen med samma namn, men även för de olika specialiserade apparna Mapmyrun, Mapmyride, Mapmyhike och Mapmydogwalk (!) bland annat. Den höga prislappen kommer sig troligen av företagets stora användarbas, som gått från 13 miljoner användare till 20 miljoner bara i år.
Enligt Under Armours ägare kommer Mapmyfitness att behålla såväl namn som lokaler i Texas.