-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Stor träningsaffär
Under Armour köper Mapmyfitness

Klädtillverkaren gör storsatsning på digital hälsa.
Under Armour är ett välkänt klädföretag i träningssammanhang, kanske mest för sina kompressionskläder (och för att de verkar har köpt Dwayne Johnsons hela garderobsutrymme). Precis som många andra klädföretag har de gjort ett visst inhopp i appvärlden, men inte gjort något större avtryck.
Det lär förändras inom kort, då det precis blev klart att företaget köper appmakaren Mapmyfitness för 150 miljoner dollar (strax under miljarden i svenska pengar). Mapmyfitness är kända för träningsappen med samma namn, men även för de olika specialiserade apparna Mapmyrun, Mapmyride, Mapmyhike och Mapmydogwalk (!) bland annat. Den höga prislappen kommer sig troligen av företagets stora användarbas, som gått från 13 miljoner användare till 20 miljoner bara i år.
Enligt Under Armours ägare kommer Mapmyfitness att behålla såväl namn som lokaler i Texas.