-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
Stor träningsaffär
Under Armour köper Mapmyfitness
Klädtillverkaren gör storsatsning på digital hälsa.
Under Armour är ett välkänt klädföretag i träningssammanhang, kanske mest för sina kompressionskläder (och för att de verkar har köpt Dwayne Johnsons hela garderobsutrymme). Precis som många andra klädföretag har de gjort ett visst inhopp i appvärlden, men inte gjort något större avtryck.
Det lär förändras inom kort, då det precis blev klart att företaget köper appmakaren Mapmyfitness för 150 miljoner dollar (strax under miljarden i svenska pengar). Mapmyfitness är kända för träningsappen med samma namn, men även för de olika specialiserade apparna Mapmyrun, Mapmyride, Mapmyhike och Mapmydogwalk (!) bland annat. Den höga prislappen kommer sig troligen av företagets stora användarbas, som gått från 13 miljoner användare till 20 miljoner bara i år.
Enligt Under Armours ägare kommer Mapmyfitness att behålla såväl namn som lokaler i Texas.