-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
Påstås vilja göra comeback i Indien
Uppgifter: HTC överväger att licensiera sitt varumärke

Telefoner tillverkade av indiska företag kan i framtiden komma att bära taiwanesiska HTC:s logga. Det hävdar nu tre högt uppsatta chefer inom industrin.
Det går inte jättebra för HTC på smartphonesidan. Och nu kommer uppgifter som pekar på att det eventuellt går sämre än vad vi hittills kanske trott. HTC påstås nu nämligen vilja göra comeback på den indiska marknaden genom att licensiera ut sitt varumärke till de tre indiska budgettillverkarna Micromax, Lava och Karbonn. I utbyte mot varumärket – som man hoppas ska locka konsumenterna i Indien – vill man ha roylaties på intäkterna från försäljningen. Strategin kan vara ett sätt att försöka ta sig an den tuffa konkurrensen från flera olika kinesiska tillverkare. Enligt uppgifterna – som enligt indiska Economic Times kommer från tre olika höjdare inom industrin – så ska diskussionerna med de indiska tillverkarna befinna sig på ett långt framskridet plan. HTC ska även vara intresserade av att licensiera sitt varumärke till mobila tillbehör och surfplattor. Huruvida HTC har liknande planer för andra marknader än den indiska är i nuläget inte känt, men det hela kan förstås vara en indikation på att man tänkt om på ett mer fundamentalt plan när det handlar om smartphoneproduktion.