-
PLUS
Krönika: Ökande likriktning och mer av samma
-
PLUS
Apples lansering på djupet
-
PLUS
Prisvärda mobiler, Swedbank, problemlösning, Xiaomi 15 Ultra och mer – Mobil ger svar
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon - del 2
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon
-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
Överlevde nätt och jämt sommaren
Verizon lägger ned sin smartwatch efter bara fyra månader

Upp som en sol i maj och ned som en pannkaka i september. Det blev facit för den amerikanska teleoperatören Verizons smartwatch Wear24.
Smartwatch-enheten Wear24 kan vara en av de mest kortlivade konsumentelektronikprodukterna i världshistorien. Det är den amerikanska teleoperatören Verizons egna Android Wear-baserade produkt som nu går i graven bara fyra månader efter att den lanserades. Varför man valt att lägga ned den är oklart, men sannolikt föll den helt enkelt inte kunderna i smaken.
Dåliga recensioner
Wear24 lanserades i maj till ett pris på motsvarande cirka 2 200 kronor och hade hyfsat intressanta specifikationer. Det handlar om en enhet med Android Wear 2, LTE-stöd, 1,4-tums AMOLED-skärm och batteri på 450 mAh. Men nu landar man på en supportsida om man försöker köpa enheten. Wear24 mottogs inte särskilt väl när den släpptes och fick tämligen dåliga recensioner. Framför allt slog techmedia ned på att klockan var alldeles för dyr och att det finns bättre alternativ i segmentet. Att wearable tech i största allmänhet är ett tufft segment just nu lär sannolikt ha bidragit till nedläggningen.