-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Överlevde nätt och jämt sommaren
Verizon lägger ned sin smartwatch efter bara fyra månader

Upp som en sol i maj och ned som en pannkaka i september. Det blev facit för den amerikanska teleoperatören Verizons smartwatch Wear24.
Smartwatch-enheten Wear24 kan vara en av de mest kortlivade konsumentelektronikprodukterna i världshistorien. Det är den amerikanska teleoperatören Verizons egna Android Wear-baserade produkt som nu går i graven bara fyra månader efter att den lanserades. Varför man valt att lägga ned den är oklart, men sannolikt föll den helt enkelt inte kunderna i smaken.
Dåliga recensioner
Wear24 lanserades i maj till ett pris på motsvarande cirka 2 200 kronor och hade hyfsat intressanta specifikationer. Det handlar om en enhet med Android Wear 2, LTE-stöd, 1,4-tums AMOLED-skärm och batteri på 450 mAh. Men nu landar man på en supportsida om man försöker köpa enheten. Wear24 mottogs inte särskilt väl när den släpptes och fick tämligen dåliga recensioner. Framför allt slog techmedia ned på att klockan var alldeles för dyr och att det finns bättre alternativ i segmentet. Att wearable tech i största allmänhet är ett tufft segment just nu lär sannolikt ha bidragit till nedläggningen.