-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
Operatören som flest är nöjda med
Vimla har de mest nöjda kunderna

För första gången är operatören Vimla bäst enligt Svenskt Kvalitetsindex.
Svenskt Kvalitetsindex (SKI) har mätt kundnöjdheten inom telekombranschen sedan 1989, och idag avslöjat resultatet av årets telekom-mätning avslöjats. För första gången är det operatören Vimla som tar förstaplatsen för Sveriges mest nöjda mobilkunder. Vimla nådde resultatet 77,6 i kundnöjdhet före Hallon (75,2), Halebop (74,7) och Comviq (73,3). Längst ner på den redovisade listan kom Telenor med 64,9. De senaste åren är det Halebop som vunnit, men de har alltså nu förlorat förstaplatsen. När Mobil tidigare rapporterat om Vimla har det oftast handlat om missnöjda kunder, då kanske beroende på bolagets bonussystem som ger trogna kunder som värvar andra kunder rabatt och därmed gör att de stannar som kunder även om de är missnöjda.
På företagssidan blev den bäst rankade enskilda operatören Telia med 69,7 före Tele2 på 68,7 och Telenor på 68,3.
Enligt SKI håller den långsiktiga trenden i sig att företagskunder blir mer nöjda med sina mobiloperatörer, samt att den negativa trenden i kundnöjdhet bland privatkunder är bruten. Man konstaterar också att servicefrågorna är tillbaka samt att mindre och nischade varumärken går starkt. Däremot anser man att det finns områden hos operatörerna som kan förbättras, inte minst när det handlar om kontakt kring support och klagomål.