-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
13 november kommer Xiaomi till Sverige... igen.
Xiaomi lanseras officiellt i Sverige – bjuder in till Stockholmsevent

Vi har kunnat köpa Xiaomis mobiler i Sverige ett par år, men nu ska bolaget officiellt ta sig hit.
Det är den 13 november i Stockholm som Xiaomi arrangerar ett event i Stockholm och inbjudan har gått ut via företagets Facebook-sida. Tanken är så klart att nå de mest inbitna fansen. Det är inte länge sedan som Xiaomi öppnade sin svenska Facebook-sida och redan har sidan drygt 22000 som gillar sidan. Antalet platser på lanseringseventet i Stockholm är dock begränsat till 100 personer så det är först till kvarn som gäller.
Skillnaden mot förut
Tidigare så har företagets produkter importerats till Sverige av en officiell återförsäljare som även driver mi-store.se men hur det upplägget ska fungera framöver är fortfarande oklart. Bestämt är dock att Xiaomi ska öppna en fysisk butik i Stockholm och att den ska stå klar kring årsskiftet.
I inbjudan till Xiaomis lanseringsevent i centrala Stockholm får man veta att eventet äger rum klockan 13 den 13 november och för att ha en chans att vara där måste man anmäla sig innan den 7:e november. Vi får även veta att den som bekräftar sitt medverkande men sedan inte dyker upp utan rimlig anledning kommer bli bannlyst från alla framtida event arrangerade av Xiaomi. I anmälan ska man utöver sina personuppgifter ange vilka Xiaomi-produkter man önskar att bolaget ska lansera i Sverige. De som väljs ut till eventet kommer att få veta det via e-post.