-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
Spelrecension: Kingdom Rush Frontiers
Fulländat tower defense-spel
Kingdom Rush var ett otroligt beroendeframkallande Tower Defense-spel med många goda kvaliteter och Frontiers är uppföljaren. Eller det är snarare ett slags version 1.5 eftersom mer eller mindre allt är sig likt från förra spelet och helt enkelt bara finpolerat.
Spelet är förlagt till en klassisk fantasymiljö där du som general ska placera ut torn för att hindra anstormande horder av allehanda monster att nå din bas. Alla torn kan uppgraderas i flera utgrenande steg och utöver torn har du även en hjälte som kan ränna omkring på planen och hjälpa till. Givetvis finns det mängder med andra uppgraderingar och både föremål och hjältar som kan köpas och fixas med utanför banorna också.
Så långt är allt väldigt ordinärt och direkt efter mallen för den här typen av spel. Men det är riktigt välgjort och såväl fiender som banor känns väldigt välbalanserade och det känns alltid som att det finns en annan strategi som kan tillämpas om du misslyckas.
Den enda egentliga nackdelen med spelet är att det är så pass likt föregångaren. Tornen är samma, även om uppgraderingarna skiljer sig, och hela spelupplevelsen är densamma. Banor, hjältar och fiender är visserligen nya men det känns verkligen som ett tilläggspaket till originalspelet snarare än ett nytt spel. Då är det å andra sidan tur att spelet fortfarande är riktigt roligt och extremt beroendeframkallande.