-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
Betala med mobilen
Nu finns SEQR för Windows Phone i Sverige
Nu släpps den svenska betaltjänsten SEQR för Windows Phone.
Förra veckan var det smygpremiär för Windows Phone-varianten av Seamless betaltjänst SEQR i Finland, där Windows-lanseringen skedde i samband med att SEQR tog hem ett avtal som innebär att den finska hamburgerkedjan Hesburger kommer erbjuda sina kunder att betala med SEQR i mobilen.
Idag släpps Windows Phone-varianten av SEQR också för svenska användare. Windows Phone-varianten av appen erbjuder samma funktioner som finns i apparna för Ios och Android, vilket innebär att du kan handla i samtliga SEQR-anslutna butiker och restauranger, pynta för parkeringen hos Q-park, koppla kundklubbar, spara digitala kvitton, ta del av olika erbjudanden samt skicka pengar utan avgift via mobilnumret.
Trots att appen i skrivande stund har varit utlagd mindre än ett dygn så haglar redan kommentarerna och de femstjärniga omdömena från användare som Tommy, Albin, Johan och Anna, vilka skriver saker som "äntligen", "fullträff" och "snyggt". Är det månne marknadsavdelningen på Seamless som har varit flinka i fingrarna och har varit framme och recenserat?
Uppdaterad 16.20:
Seamless har nu hört av sig till redaktionen och hälsar att marknadsavdelningen inte har varit involverad i de tidiga recensionerna och betygen:
– Det finns en grupp hängivna Windowsfans som tillhör Facebookgruppen ”Vi som gillar Windows Phone” och som vi på ett tidigt stadie involverade som betatestare för att få feedback under utvecklingen av appen för bästa möjliga användarupplevelse. Dessa bjöd vi nu in på ett VIP-event innan appen släpptes där utvecklare och User Experience Team berättade om resan och resultatet och de fick testa appen först av alla, säger Cecilia Lago Albright, presskontakt på Seamless.
