-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
Svenskar har slutat ringa
2 av 3 svenskar använder sociala medier i mobilen dagligen
Sociala medier har ersatt ringandet när man koordinerar vardagen. Det visar en undersökning beställd av Telia, som också noterar att ökningen av användandet är fortsatt stor.
Den som tror att användandet av sociala medier peakade för länge sedan tror fel. Enligt en undersökning av Ipsos i samarbete med Telia har användandet av sociala medier ökat med 30 procent på två år. Två av tre svenskar använder nu sociala medier i mobilen dagligen. Störst är ökningen i åldersgruppen 25-44 år.
Enligt undersökningen har dessutom ett av de viktigaste användningsområdena blivit inom familjen, för att koordinera vardagens sysslor, det vill säga ungefär det man brukade ringa för att göra tidigare.
-Det här är något jag verkligen känner igen mig i. I min familj använder vi sociala medier på olika sätt. Det är större chans att mina barn svarar om jag skickar ett meddelande på sociala medier än om jag ringer, säger Jonas Hasselberg, chef för Telias konsumentaffär.