-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Flera källor uppger samma sak
Analytiker: Årets Apple Watch kommer i nya utföranden

Apple Watch Series 5 är på ingång, och den nya generationen klockor kommer i både keramik och titan, hävdar analytikerna.
Ja, det var väl kanske ingen som betvivlade att Apple skulle släppa en ny generation smarta klockor även i år. Så det kommer ju knappast som någon skräll när flera analytiker och andra experter nu menar att det drar ihop sig till lansering av Apple Watch Series 5. Vad som är desto mer intressant är de detaljer som har dykt upp så här långt. Bland annat förekommer uppgifter från både den brasilianska sajten Ihelp och från Apple-analytikern och levande legenden Ming-Chi Kuo om att det keramiska utförandet ska göra comeback med Series 5 (och även på Series 4, som enligt uppgifterna också kommer att fortsätta säljas). Dessutom ska det komma en version i titan. Kuo menar att de nya klockorna kan komma att offentliggöras i samband med höstens Iphone-event.
Microled nästa år
Om någon mot all förmodan hade förväntat sig att vi skulle få se skärmar av Microled typ på årets Apple Watch-modeller så kan vi enligt Kuo glömma det. Det kommer att handla om OLED för hela slanten. Microled-teknologin ska däremot införas med Apple Watch Series 6 nästa år, tror Kuo. Apple har för övrigt inlett en övergång på skärmsidan till att använda sig i allt högre utsträckning av den japanska leverantören JDI. Årets andel av skärmkakan för Apple Watch ligger på mellan 15 och 20 procent för det japanska företaget, men tanken är att man ska landa på mellan 70 ocy 80 procent till år 2021. I övrigt är det sparsmakat med teknisk information om klockorna, men det ska i huvudsak handla om estetiska förändringar med årets klockor.