-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
Fler valmöjligheter, billigare och dyrare
Apple gör om Appstore - ny prissättning från 3 kr till 140 000 kr

Apple gör om Appstore och uppdaterar priserna för betalappar, såväl de med ett engångspris som olika former av abonnemang.
Förändringen i Appstore som genomförs med början idag är främst för att förenkla för apputvecklare. Den som utvecklar en app och vill sälja den i Appstore får nu 700 nya prisnivåer att välja bland. Redan idag syns förändringen för appar som erbjuder automatisk förnyelse av abonnemang och blir de nya prisnivåerna tillgängliga för övriga appar och för köp som genomförs via in-app-köp.
För svensk del innebär de nya prisnivåerna att de billigaste betalapparna kostar 3 kronor och att den dyraste prisnivån är 139 995 kronor. Förändringarna innebär även att apputvecklare får utökade möjligheter att enkelt prissätta sina appar automatiskt anpassat till olika länder med hänsyn tagen till valutakurser och momssatser för enskilda köp så väl som abonnemang eller att sätta alla priser manuellt land för land.
Förändringarna berör inte appar som är gratis.