-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
Anser sig inte vara så populära som många tror
Apple kontrar dominansrykten med att sänka sig själva

Tros vara ett drag för att vinna tid i kampen om App Store.
Ett av de främsta argumenten när lagstiftare kommer med krav om att Apple ska öppna upp för bland annat nya betalningsmöjligheter och hur mycket provision det tar av app-utvecklare i App Store, det är att Apple skulle ha en väldigt marknadsdominerande position.
Nu kontrar Apple detta genom att referera till en studie som har publicerats av Analysis Group där man försöker visa att Apple inte är så dominerande som många tycks tro. Studien säger till exempel att ”Vi upptäckte att Apples egna appar, även om de används av många, sällan är de mest populära av en viss typ och överskuggas i popularitet av tredjepartsappar för nästan alla länder och apptyper vi tittat på.”
I USA är till exempel Spotify 1,6 gånger populärare än Apple Music, Google Maps används 1,5 gånger mer än Apple Maps, Netflix 17 gånger så populär, och Amazon Kindle 4,5 gånger populärare än Apples motsvarande tjänst.
Om, och i så fall i vilken omfattning, detta kommer att påverka de krav som ställs på Apple och deras App Store, är dock tveksamt.