-
PLUS
Krönika: Konsumentverket får städa när 2g och 3g stänger ner
-
PLUS
Krönika: Det här behöver Samsung göra för att lyckas 2026
-
PLUS
Så länge håller en mobil, snabbladdningens effekt och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
Framtidens mobilbutik
Apple och Microsoft samarbetar för att skapa framtidens butik
Ny butik ska ha öppet dygnet runt och sakna personal.
I Seoul, Sydkorea, kommer butiken T Factory att öppna den 31 oktober, och det är en butik som har öppet dygnet runt och saknar personal. I stället ska artificiell intelligens hjälpa kunderna att hitta rätt produkter och att genomföra köp.
Det är bolaget SK Telecom Co som i samarbete med Microsoft och Apple öppnar butiken, som även kommer att innehålla produkter från Samsung.
För att kunna komma in i butiken krävs det att kunden registrera sig och det kommer att användas ansiktsigenkänning för att släppa in kunder. Väl på plats i den obemannade butiken kommer kunder själva att kunna jämföra och köpa mobiltelefoner och tillbehör, samt få hjälp med frågor och prisinformation av artificiell intelligens.
Det kommer även att erbjudas både virtuell verklighet och förstärkt verklighet för kunderna.
