-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
-
PLUS
Bättre mobiler i Europa med nya regler – Så får du glädje av dem
-
PLUS
Krönika: Uppdateringarna som gör Iphones kamera sämre
-
PLUS
Krönika: Bättre batteritid nära förestående
-
PLUS
Köp mobil billigt: Så gör du
-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
Apptweets
Appmarknadsföring nu på Twitter

Realtidsinfo effektiviserar appnedladdningar.
Twitter meddelade i går att apptillverkare nu kan köpa in sig i Twitterflöden. Beskedet kommer efter ett omfattande betatest, i vilket Twitters information om sina användares intressen, nationalitet, kön och mobilplattform kombinerat med deras realtidsuppdateringar om sina förehavanden visat sig vara mycket effektivt för att driva appköp.
De riktade tweetsen kan antingen skapas automatiskt och bestå av appens ikon, beskrivning och nedladdningsknapp, anpassas och skräddarsys med ytterligare köpargument eller bestå av en länk i en tweet. Även möjligheten att följa hur en kampanj påverkar appnedladdningen och påföljande Twitterkonversationer ingår. Twitter tar dessutom bara betalt per klick, när användare klickar sig vidare till Google Play eller App Store, eller direkt öppnar appen.
I maj i år visade appanalysföretaget Fiksu hur Facebooks detaljerade information om sina användare var överlägsen för appmarknadsföring jämfört med andra annonseringsmetoder.