-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
e-papper
CES: Ryggsäck med skärm

Har du alltid saknat möjligheten att ha en stor bild som du kan byta ut på din ryggsäck är det problemet löst nu.
POP-I är ett företag som specialiserat sig på att sätta e-inkskärmar på diverse prylar. E-ink, elektroniskt papper, är strömsnålt och behöver ingen belysning men har långsam uppdateringshastighet.
I år går POP-I all-in på väskor med e-pappersskärmar. Väskorna finns som sportbag eller ryggsäck, i läder eller tyg och med skärm på 4,7 eller 10 tum. Skärmen kommunicerar via Bluetooth med din mobil, och via en app till Ios eller Android kan du sedan lägga in valfri bild på väskan. Bilden blir i svartvitt, och väskan måste laddas i upp till 4 timmar, men en laddning ska sedan räcka i en månad. Väskorna kostar från tusenlappen upp till 5000 kronor, beroende på utförande.
Vi är inte riktigt säkra på om inte samma sak fast i färg hade kunnat åstadkommas med en A4-skrivare och en plastficka, men bara vi får tänka kommer vi nog på ett unikt användningsområde. Tills dess kan vi konstatera att samtliga reportrar som testat ryggan valt att lägga upp en selfie på den.