-
PLUS
Krönika: Konsumentverket får städa när 2g och 3g stänger ner
-
PLUS
Krönika: Det här behöver Samsung göra för att lyckas 2026
-
PLUS
Så länge håller en mobil, snabbladdningens effekt och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
Nokia tar stilpoäng från Samsung
Galaxy S4 brann upp - får ny Lumia
En man vars Galaxy S4 började brinna fick veta att Samsung tänkte ersätta den enbart om han tog ner sin Youtubevideo om saken. Nu har han fått erbjudande om en ny telefon - av Nokia.
Youtubeanvändaren GhostlyRich råkade ut för den inte helt unika olyckshändelsen att hans mobil började brinna medan den låg på laddning på natten. Han vaknade av brandlukten och lyckades dra ur sin rykande samsung Galaxy S4 innan något allvarligt hände. Sedan lade han upp en Youtubevideo om händelsen, eftersom Samsung bad om bildbevis på att telefonen skadats.
Svaret han fick från Samsung var då att de tänkte skicka honom en ny telefon, men enbart om han tog ner sin youtubevideo och höll tyst om saken. Detta trots att telefonens garanti fortfarande gällde. Detta fick naturligtvis rakt motsatt effekt mot vad Samsung hade tänkt sig, GhostlyRich lade upp en ny video med Samsungs svar och Samsungs otrevliga sätt att hantera ärendet blev plötsligt en internethändelse.
Nu har GhostlyRich fått ett erbjudande om en ny telefon utan krav på motprestation - av Nokia. Det är "Jason" på Nokia USA:s officiella Twitter som skriver att de vill skicka honom en ny Lumiatelefon, "för att visa hur kundsupport BORDE fungera".
Smart pr-kupp eller billiga stilpoäng från Nokias sida? Skriv och tyck i kommentarerna.
