-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
"Reklam överallt"
Gear VR till konsumenter 2015
Samsung och Oculus kommer att satsa hårt på Gear VR mot årets slut enligt Oculus CTO, John Carmack.
På Game Developers Conference (GDC) berättade Carmack om konsumentversionen av Samsung Gear VR.
– Den officiella strategin är att Oculus släpper för konsumenter vid Samsungs nästa hårdvarusläpp, sade Carmack under sin presentation The Dawn of Mobile VR (Gryningen för mobil VR) på GDC.
I veckan lanserades Samsung S6 och S6 Edge tillsammans med en egen innovatörsutgåva av Gear VR. Hårdvaran förväntas släppas tillsammans med S6 och S6 Edge men inget officiellt släppdatum har presenterats.
Till hösten förväntas Galaxy Note 5 anlända. Med Carmacks ord i bakhuvudet känns det därför troligt att både flaggskeppet och konsumentversionen av Gear VR släpps samtidigt. Första versionen av det virtuella headsetet släpptes nästan två månader efter Galaxy Note 4, men satsningen på marknadsföringen verkar bli enorm den här gången.
– När allt är redo kommer det att vara reklam överallt, säger Carmack, och förklarar att Oculus kommer att försöka sälja så många versioner som möjligt av nästa Gear VR, säger Carmack.
Butiken för virtuellt material som Oculus ska erbjuda kommer att ses över mer strikt än på exempelvis Google Play Store.
– Vi har redan nekat några applikationer, menar Carmack.
Nedan är ett klipp med hela presentationen.


