-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
-
PLUS
Intervju: Oppos Nordenchef om inträdet på svenska marknaden
-
PLUS
Krönika: Lanseringarna som skapar en lucka i tiden
-
PLUS
Nyheterna i Samsung One UI 8 på djupet
"Reklam överallt"
Gear VR till konsumenter 2015
Samsung och Oculus kommer att satsa hårt på Gear VR mot årets slut enligt Oculus CTO, John Carmack.
På Game Developers Conference (GDC) berättade Carmack om konsumentversionen av Samsung Gear VR.
– Den officiella strategin är att Oculus släpper för konsumenter vid Samsungs nästa hårdvarusläpp, sade Carmack under sin presentation The Dawn of Mobile VR (Gryningen för mobil VR) på GDC.
I veckan lanserades Samsung S6 och S6 Edge tillsammans med en egen innovatörsutgåva av Gear VR. Hårdvaran förväntas släppas tillsammans med S6 och S6 Edge men inget officiellt släppdatum har presenterats.
Till hösten förväntas Galaxy Note 5 anlända. Med Carmacks ord i bakhuvudet känns det därför troligt att både flaggskeppet och konsumentversionen av Gear VR släpps samtidigt. Första versionen av det virtuella headsetet släpptes nästan två månader efter Galaxy Note 4, men satsningen på marknadsföringen verkar bli enorm den här gången.
– När allt är redo kommer det att vara reklam överallt, säger Carmack, och förklarar att Oculus kommer att försöka sälja så många versioner som möjligt av nästa Gear VR, säger Carmack.
Butiken för virtuellt material som Oculus ska erbjuda kommer att ses över mer strikt än på exempelvis Google Play Store.
– Vi har redan nekat några applikationer, menar Carmack.
Nedan är ett klipp med hela presentationen.


