-
PLUS
Tips och tricks: 8 smarta knep för Huaweis smarta klockor
-
PLUS
Krönika: Billiga mobiler är inte dåliga
-
PLUS
Krönika: Ökande likriktning och mer av samma
-
PLUS
Apples lansering på djupet
-
PLUS
Prisvärda mobiler, Swedbank, problemlösning, Xiaomi 15 Ultra och mer – Mobil ger svar
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon - del 2
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon
-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
Säkerhet med logotyper
Google arbetar på ny säkerhetslösning i Gmail

Verifierade användare ska minska risken för bedrägerier.
Google arbetar med en ny säkerhetsfunktion som handlar om att göra användare medvetna om vilken som är den egentliga avsändaren. Detta för att minska risken att bedragare som felaktigt utger sig för att vara riktiga företag ska kunna lura mottagare. Funktionen handlar om att avsändare som är verifierade i Googles epost-tjänst markeras i anslutning till meddelandet, exempel med företagets logotyp eller annat kännetecken där det nu bara visas en tom cirkel eller en bild på avsändaren.
Google kallar funktionen för BIMI (Brand Indicators for Message Identification) och den ska göra det möjligt för organisationer som använder DMARC att validera en företagslogotyp som skickas till Google, och den kommer sedan att visas för mottagare när organisationen skickar e-post för att verifiera avsändaren.
Pilottester ska inledas under de kommande veckorna med ett begränsat antal avsändare.