-
PLUS
Köp mobil billigt: Så gör du
-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
Säkerhet med logotyper
Google arbetar på ny säkerhetslösning i Gmail

Verifierade användare ska minska risken för bedrägerier.
Google arbetar med en ny säkerhetsfunktion som handlar om att göra användare medvetna om vilken som är den egentliga avsändaren. Detta för att minska risken att bedragare som felaktigt utger sig för att vara riktiga företag ska kunna lura mottagare. Funktionen handlar om att avsändare som är verifierade i Googles epost-tjänst markeras i anslutning till meddelandet, exempel med företagets logotyp eller annat kännetecken där det nu bara visas en tom cirkel eller en bild på avsändaren.
Google kallar funktionen för BIMI (Brand Indicators for Message Identification) och den ska göra det möjligt för organisationer som använder DMARC att validera en företagslogotyp som skickas till Google, och den kommer sedan att visas för mottagare när organisationen skickar e-post för att verifiera avsändaren.
Pilottester ska inledas under de kommande veckorna med ett begränsat antal avsändare.