-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
Kundservice
HMD Global, Huawei och OnePlus förlänger sina garantier

Flera elektroniktillverkare förlänger nu sina garantier för kunder som köpt produkter vars garanti går ut under våren 2020.
För att underlätta för sina kunder under den här onekligen märkliga perioden har HMD Global, som står bakom Nokias mobiltelefoner, att förlänga garantierna för sina mobiltelefoner med 60 dagar. Detta gäller för alla mobiltelefoner vars garanti går ut mellan 15 mars och 15 maj.
HMDs service vad gäller att laga och serva mobiltelefoner har drabbats kraftigt av coronautbrottet och det här är ett sätt för dem att underlätta för sina kunder.
Även Huawei har bestämt sig för att förlänga sina garantier. Huaweis system ser dock lite annorlunda ut. Här gäller att om du har en mobiltelefon (eller annan konsumentelektronik) vars garanti går ut mellan 15 mars och 14 juni så förlängs den till den 15 juni. Det hjälper ju kanske inte så mycket om din garanti går ut den 14 juni, men om den gick ut i slutet av mars får du ändå ett par extra månaders skydd. Huawei erbjuder även upp till 20 procent rabatt på reparation av trasig skärm under perioden 20 april till 20 maj.
OnePlus har fattat samma beslut och äger du en Oneplus-telefon vars garanti går ut mellan den första mars och 30 maj så förlängs din garanti automatiskt till den 31 maj. Samma taktik som hos Huawei med andra ord. Oneplus har också förlängt sin return & replacement-tid från 15 dagar till 30 dagar.