-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
När allt känns hopplöst
Jag beklagar om du känner dig hjälplös, vi finns här

Låt oss hjälpas åt. Vi är på din sida i kampen mot undermåliga mobila tjänster och bristande service.
När tekniken inte fungerar kan man beklaga sig om det för en kompis. Kanske har du suttit i upprepade telefonköer till din mobiloperatör eftersom de inte har några andra smidigare sätt att kontakta kundtjänst. Kanske har du gång på gång, när du väl kommit fram, blivit lovad att nu ska det fungera, för “vi har nollställt alla inställningar i ditt abonnemang”. Kanske frågar du, tyst för dig själv, hur en operatör kan skylla på driftstörningar i över en månad och om det verkligen bara berör dig och inte många fler.
“Nu behöver du bara vänta 24 timmar på uppdateringen i våra system så kommer det att fungera sen”.
“Kan jag hjälpa dig med något annat idag?”
Kanske fungerar det efter väntan, trots deras löften, ändå inte. Det här kanske till och med upprepar sig tre gånger. Kanske beklagar du dig då, som jag skrev i inledningen, för en kompis och säger att, vad du än gör bli aldrig kund hos Telenor. Kanske skriver du också ett argt inlägg och varnar andra på ett webbforum eller sätter ett dåligt betyg när Telenor sedan smsar en kundundersökning efter supportsamtalet som inte ledde någonstans, och undrar om du är nöjd.
Kanske skriver du till och med till oss på Mobil, för att fråga om det finns någon lösning på problemet, om andra hört av sig och råkat ut för samma sak, eller om du är ensam om de här specifika motgångarna. Gör gärna det. Ibland kan vi hjälpa dig. Ibland kan vi samla ihop flera kunders upplevelser och ställa operatören i fråga mot väggen. Kanske lyckas vi själva återskapa problemet och ge dig råd om en lösning.
Vi är på din sida.