-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
Bästsäljare
Marshall Major lanseras i ny version
Svenska Zound Industries har lanserat Marshall Major III med och utan sladd.
Svenska Zound Industries är en framgångsrik hörlurstillverkare med framför allt två varumärken. Dels Urbanears där storsäljaren heter Plattan, dels licensierar man förstärkarmärket Marshall där Marshall Major, som hittills har sålts i över 2 miljoner exemplar i olika utgåvor, är den mest framgångsrika modellen.
Nu lanserar Zound en ny version, Marshall Major III, som släpps i utgåvor med och utan sladd. Den sladdbundna varianten kostar 1000 kronor, medan bluetooth-varianten, som har stöd för aptX för bättre ljudöverföring via bluetooth, kostar 1500 kronor. Det följer förstås med en sladd även till bluetoothvarianten, ifall batteriet skulle ta slut.
Till nyheterna jämfört med föregående version har man i Marshall Major III uppgraderat drivelementen för bättre ljud, förbättrat komforten och använt lyxigare material i designen.
Ungefär samtidigt passar Zound Industries på att presentera sitt årsbokslut för 2017. Företaget ökade sin omsättning med hela 35 procent under året jämfört med 2016, och landade på 1,4 miljarder kronor. Vinsten var 61 miljoner kronor på helåret.
