-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Samarbete mellan Telia och Spotify
Mer musik på Harrys med Spotify

På sikt ska krogkedjans gäster själva kunna styra musiken.
– Vi vet hur viktig musiken är för atmosfären på våra krogar och tror på en ökad interaktivitet för en ännu bättre musikupplevelse. Därför är det spännande att vi går in i ett samarbete med Spotify som gör att vi kan anpassa musiken efter tillfället, besökarna och stämningen på krogen, säger Gustav Löfving, marknadschef för Harrys, i ett pressmeddelande.
Samarbetet innebär bland annat att Harrys och Spotify testar en rad interaktiva funktioner vilka ska skapa en bättre musikupplevelse för kroggästen. Samtidigt får Harrys tillgång till Spotifys musikkatalog. På sikt ska gästerna själva kunna styra musiken. Harrys är den första restaurangskedjan i världen som samarbetar med Spotify Enterprise.
Kedjan finns på 40 orter runt om i landet.
Uppkopplingen till Spotify sker via wifi-uppkopplade surfplattor. Den tekniska implementeringen av hela tjänsten sköts av Telia.
Det första pilotprojektet startar i Värnamo om ett par veckor.