-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
Oförändrat innehåll, mer reklam
Mer reklam i Instagram
Instagram hittar fler platser att placera reklam.
Instagram meddelar att man kommer att utöka mängden reklam på tjänsten genom att placera reklam på nya platser. Det inkluderar bland annat annonser på explorer-sidan där användare kan söka efter nyheter, samt på profilsidan på publika profilsidor som inte tillhör tonåringar.
Man kommer även att börja erbjuda annonser i förstärkt verklighet både i feed och stories, där innehållet i annonserna kommer att kunna placeras ”i verkligheten” med hjälp av AR-tekniken.
Annonsvisningarna kommer dessutom att börja använda AI för att baserat på användarens tidigare val kunna visa mer relevanta annonser.
Fördelen med de nya formerna av annonsering, både i fråga om placering och tekniken bakom kulisserna, är enligt Instagram att hjälpa företag att enklare nåt ut till fler av tjänstens användare.
