-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
-
PLUS
Intervju: Oppos Nordenchef om inträdet på svenska marknaden
Oförändrat innehåll, mer reklam
Mer reklam i Instagram
Instagram hittar fler platser att placera reklam.
Instagram meddelar att man kommer att utöka mängden reklam på tjänsten genom att placera reklam på nya platser. Det inkluderar bland annat annonser på explorer-sidan där användare kan söka efter nyheter, samt på profilsidan på publika profilsidor som inte tillhör tonåringar.
Man kommer även att börja erbjuda annonser i förstärkt verklighet både i feed och stories, där innehållet i annonserna kommer att kunna placeras ”i verkligheten” med hjälp av AR-tekniken.
Annonsvisningarna kommer dessutom att börja använda AI för att baserat på användarens tidigare val kunna visa mer relevanta annonser.
Fördelen med de nya formerna av annonsering, både i fråga om placering och tekniken bakom kulisserna, är enligt Instagram att hjälpa företag att enklare nåt ut till fler av tjänstens användare.
