-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
Oförändrat innehåll, mer reklam
Mer reklam i Instagram

Instagram hittar fler platser att placera reklam.
Instagram meddelar att man kommer att utöka mängden reklam på tjänsten genom att placera reklam på nya platser. Det inkluderar bland annat annonser på explorer-sidan där användare kan söka efter nyheter, samt på profilsidan på publika profilsidor som inte tillhör tonåringar.
Man kommer även att börja erbjuda annonser i förstärkt verklighet både i feed och stories, där innehållet i annonserna kommer att kunna placeras ”i verkligheten” med hjälp av AR-tekniken.
Annonsvisningarna kommer dessutom att börja använda AI för att baserat på användarens tidigare val kunna visa mer relevanta annonser.
Fördelen med de nya formerna av annonsering, både i fråga om placering och tekniken bakom kulisserna, är enligt Instagram att hjälpa företag att enklare nåt ut till fler av tjänstens användare.