-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
-
PLUS
Intervju: Oppos Nordenchef om inträdet på svenska marknaden
-
PLUS
Krönika: Lanseringarna som skapar en lucka i tiden
-
PLUS
Nyheterna i Samsung One UI 8 på djupet
Kommer ikapp
Mobila annonser ökar mest
In-appannonser är dubbelt så effektiva som mobila webbannonser, enligt en ny undersökning.
Mobilt är det format som ökar mest på den digitala annonsmarknaden, då marknadsförare både börjar anpassa sin budget efter det ökande mobilanvändandet och dessutom har lärt sig använda formatet effektivt.
Det slår Business Insider fast i en nysläppt rapport över det digitala annonseringslandskapet och förutspår att kurvan för investeringar i mobilmarknadsföring kommer gå fortsatt spikrakt uppåt. Med en genomsnittlig årlig tillväxttakt (CAGR) på 43 procent kommer det i USA år 2018 läggas 43 miljarder dollar på mobil annonsering.
Med ett mobilanvändande som mycket liknar det amerikanska är siffrorna även intressanta ur ett svenskt perspektiv och Business Insider lyfter även fram:
MOBILIZE YOUR BUSINESS
Mobil marknadsföring är ett av ämnena vi tar upp på Mobilbusiness konferens Mobilize Your Business. Lär du dig allt du behöver veta om mobil marknadsföring av Facebook, Expedia, Movember och flera stora svenska företag. Köp din biljett här.
