-
PLUS
Krönika: Ökande likriktning och mer av samma
-
PLUS
Apples lansering på djupet
-
PLUS
Prisvärda mobiler, Swedbank, problemlösning, Xiaomi 15 Ultra och mer – Mobil ger svar
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon - del 2
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon
-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
Kommer ikapp
Mobila annonser ökar mest

In-appannonser är dubbelt så effektiva som mobila webbannonser, enligt en ny undersökning.
Mobilt är det format som ökar mest på den digitala annonsmarknaden, då marknadsförare både börjar anpassa sin budget efter det ökande mobilanvändandet och dessutom har lärt sig använda formatet effektivt.
Det slår Business Insider fast i en nysläppt rapport över det digitala annonseringslandskapet och förutspår att kurvan för investeringar i mobilmarknadsföring kommer gå fortsatt spikrakt uppåt. Med en genomsnittlig årlig tillväxttakt (CAGR) på 43 procent kommer det i USA år 2018 läggas 43 miljarder dollar på mobil annonsering.
Med ett mobilanvändande som mycket liknar det amerikanska är siffrorna även intressanta ur ett svenskt perspektiv och Business Insider lyfter även fram:
MOBILIZE YOUR BUSINESS
Mobil marknadsföring är ett av ämnena vi tar upp på Mobilbusiness konferens Mobilize Your Business. Lär du dig allt du behöver veta om mobil marknadsföring av Facebook, Expedia, Movember och flera stora svenska företag. Köp din biljett här.
