-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
För få anslutna användare
Nu lägger Swedbank ned mobilbetaltjänsten Bart

Bart - Swedbanks egen betallösning till mobilen - visade sig bli kortlivad. Ett halvår efter lanseringen läggs Swedbanks satsning ned.
Det har ännu inte gått ett år sedan Swedbank lanserade sitt mobila betalningslösning Bart. Nu har Swedbank bestämt sig för att lägga ned tjänsten innan sommaren, skriver Dagens Industri i tisdagens tidning.
Orsaken ska vara att antalet personer som anslutit sig till betallösningen inte motsvarar förväntningarna.
”Det stämmer att vi kommer att avveckla Bart under våren 2014. Det beslutet är taget”, säger Anna Sundblad, presschef hos Swedbank, till Dagens Industri.
Enligt uppgifter från Swedbank ska cirka 20 000 personer ha anslutit sig till tjänsten. Men hur mycket pengar man investerat i projektet vill Swedbank inte gå ut med.
Swedbanks pilotverksamhet med Bart inledes i maj 2012 med tester i tre Hemköpbutiker i Stockholmsområdet.