-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
Integrerar Easypark med körjournal
Ny tjänst avslutar parkeringen automatiskt
Easyparks mobila betalningslösning integreras med körjournalsteknik från Abax.
Easypark, som tillhandahåller den populärare mobila parkeringstjänsten med samma namn, lanserar nu med Abax Park’ n Go, en tjänst som riktar sig mot företagskunder. Den nya parkeringstjänsten integrerar EasyParks mobila betalningslösning med mjukvara från Abax, som läser av bilens rörelser och gör det möjligt att automatiskt avsluta parkeringen när bilen lämnar parkeringsplatsen. Man behöver då inte spara några kvitton då allts samlas i förarens körjournal.
Enligt företagen finns, förutom smidigheten, besparingar för företag att hämta med Park’ n Go, bland annat i form av minskad administration och utläggsredovisning samt faktumet att man inte betalar mer än det behövs för parkeringen. Enligt en undersökning från Easypark betalar nämligen svenskarna 25 procent för mycket för sin parkering när de betalar med kort eller kontanter.
Park’ n Go är tillgänglig i samtliga nordiska länder. För att använda Park’n Go krävs dock att man har både Abax körjournal, vilken är en liten GPS enhet som monteras på bilen, och Easypark-appen, bekräftar Mathias Eliasson, vd för Abax, för Mobilbusiness.
Så många använder Easypark och Abax idag
Easypark, en app som låter en starta, avsluta, förlänga och betala för parkeringen i mobilen, lanserades år 2011 och har idag 500 000 användare i 350 städer, skriver företaget. För sin del finns Abax mjukvara i 100 000 nordiska bilar.
