-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
900 000 har skrivit under
Organiserad protest mot nya Snapchat
Att Snapchat nyligen har gjort om sin app har inte tagits emot med blida ögon av särskilt många användare. Nu har över 900 000 Snapchat-användare skrivit under för att Snapchat ska gå tillbaka till det tidigare utseendet i appen.
När Snapchat nyligen gjorde om sin app var det enligt bolaget själva för att fokusera mer på de personer du har kontakt med och mindre på företag och så kallade influencers du inte känner personligen. Man gjorde det genom att kombinera kompislistan där dina konversationer listas med stories-sidan där vännernas publika postningar visas till en sida. Det handlade i korthet om att samla allt socialt på en sida och allt från mediaföretag på en annan sida. Snapchat har ibland kritiserats för att vara rörig och svår att använda och det här var Snapchats svar på kritiken.
Rörig och med för mycket fokus på kändisar
Nu har dock den nya designen mött häftiga protester. I skrivande stund har över 900 000 personer skrivit under protestlistan och man kräver att Snapchat ska återgå till den tidigare designen och upplägget i appen. Bland de som protesterar mot uppdateringen klagar man framförallt på att appen nu blivit rörig och att publika postningar från kändisar får för mycket plats i appen.
Tilltalar äldre
Enligt vd Evan Spiegel har dock den nya uppdateringen tagits emot väl av äldre användare, de över 35 som till skillnad från de yngre och högljudda som protesterat enligt Spiegel tycker appen är bättre nu. Det skriver sajten Slashgear. Eftersom den äldre målgruppen också är mer kapitalstark kan det också innebära att Snapchat får lättare att tjäna pengar på de annonser som finns i appen.