-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Alla mot en
Reklamkriget kring Iphone 5
Iphone 5 slår rekord, men varken Samsung eller Nokia ligger på latsidan med att baktala den.
Samsung har gjort narr av Apples Iphone flera gånger tidigare (en svensk annons för Galaxy S2 hade i stort sett en bild på telefonen och texten ”äppelmos” bland annat).
Strax efter lanseringen av Iphone 5 skickade Samsung upp en reklambild med titeln ”It doesn’t take a genius” och en jämförelse mellan telefonernas funktioner. Givetvis svarade Apple-entusiaster med ett par liknande reklambilder som visade på det motsatta.
Även Nokia hakade på Samsungs reklamslogan när de citerade den på Twitter, fast då med hänvisning till Lumia 920. Kort därefter hade en ännu okänd förmåga gjort om reklambilden med jämförelsen så att det var Lumia 920 som jämfördes med Iphone 5.

Kort och gott, mobilkriget är i full gång igen, och just nu är det ganska kul att se såväl de riktiga som påhittade jabbarna mellan olika läger.
(Vi ber om ursäkt för det något gigantiska bildspelet. Efter lite övervägande kom vi fram till att det som ligger uppe nu funkar bäst ur läsbarhetssynvinkel)