-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Skyller på Google
Samsung bekräftar skärmproblem på Galaxy S23 – Så löser du det

En del användare har fått problem med touchresponsen på Galaxy S23 efter den senaste systemuppdateringen. Samsung har nu identifierat orsaken till problemet och lösningen.
De flesta användare av mobiler i Galaxy S23-serien ska nu ha fått systemuppdateringen till one UI 6.1, som bland annat ger telefonerna en del av de nya AI-funktionerna som kom med Galaxy S24. Tyvärr verkar uppdateringen också ha gett en del användare problem. Många användare rapporterar att de fått problem med touchresponsen, så att de ibland måste trycka två gånger på mobilens skärm för att den ska svara.
Nu bekräftar Samsung problemet, och erbjuder samtidigt en snabblösning. Enligt Samsung beror problemet på Google-appens "upptäck"-flöde av intressanta länkar, som många användare har som sin vänstra skärm i mobilen.
Enligt Samsung är Google medvetna om problemet och arbetar med en permanent lösning som förmodligen kommer som en uppdatering av Google-appen. Tills dess tipsar Samsung om en temporär lösning där du rensar Google-appens data.
Har du problem med touchresponsen på din Galaxy S23 kan du alltså göra följande: Gå in i Inställningar/Appar och välj Google-appen. Välj lagring och klicka på rensa data. Eventuellt kan du behöva logga in på ditt Google-konto igen efter detta.