-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
Tre, Vimla, Fello och Chilimobil
Samsung börjar sälja sina egna mobiler även med abonnemang

I den egna webbutiken erbjuder Samsung nu även kunder att köpa mobiler i paket med mobilabonnemang.
Samsungs egen webbutik har tidigare bara erbjudit dig att köpa telefonerna och tillbehör, men nu finns även möjlighet att köpa telefon i paket med en handfull olika abonnemang. Nu i starten är det fyra operatörer du kan välja mellan. Vimla, Fello och Chilimobil har tidigare inte sålt mobiler på sina egna sajter, så för dem är det en ny möjlighet som ges till presumtiva kunder. Tre däremot som är den fjärde tillgängliga operatören säljer telefoner sedan tidigare, så där blir försäljningen via Samsungs sajt ett komplement till de egna butikerna och till Tre.se.
Abonnemangen som erbjuds i Samsungs webbutik är all utan bindningstid. Nu vid försäljningsstarten har Samsung ett erbjudande som innebär att du får ett par Buds Pro på köpet när du köper till exempel en Galaxy S21 5G, Det är ett erbjudande vi inte ser till när vi tittar på till exempel Tres egen försäljning av samma telefon. Gör man sitt köp på Samsungs sajt och väljer Tre så får man även första två månadernas abonnemangskostnad gratis, inte heller det något Tre själva erbjuder på sin sajt.
På Samsung säger Oscar Nöjd som är Affärsutvecklingschef att den nya möjligheten att köpa telefon och abonnemang i paket kompletterar operatörernas och de stora elektronikvaruhusens egna satsningar och erbjudanden och att den lanseras som ett svar på vad kunderna efterfrågar.