-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
-
PLUS
Intervju: Oppos Nordenchef om inträdet på svenska marknaden
-
PLUS
Krönika: Lanseringarna som skapar en lucka i tiden
-
PLUS
Nyheterna i Samsung One UI 8 på djupet
Efter fyra år
Samsung har lagt ner sin svenska flaggskeppsbutik
Det är fyra år sedan som Samsung öppnade sin första svenska butik. Lokalen på Kungsgatan i Stockholm skulle vara både en möjlighet att uppleva Samsungs produkter med fokus på framförallt mobiltelefoner och att få service. Nu är allt borta.
Det var den 27 april 2018 som Samsung öppnade sin första egna butik i Sverige. Nu efter drygt fyra år gapar lokalerna på 150 kvadratmeter tomma och ska inom kort istället vara plats för en ny friluftsbutik.
När butiken öppnades hade Samsung stora planer. Kunder skulle här kunna uppleva de senaste produkterna, som mobiltelefoner, tablets, tillbehör ljud och smarta hemmet-produkter. Dels för att se produkterna en och en men framförallt för att uppleva hur de kunde samspela.
I samband med öppnandet sa Samsungs Henrik Slotte som ansvarade för satsningen att butiken var resultatet av Samsungs ambition att komma närmare sina kunder, ge dem möjlighet till direktkontakt och få hjälp och råd. I butiken erbjöds demonstration av de nya produkterna, råd och hjälp samt på nedervåningen en fullskalig serviceanläggning.
Enligt Samsungs egen webbplats erbjuder de fortfarande service via tre egna servicecenter i Sverige. Ett i Stockholm på Sveavägen, ett i Göteborg och ett i Malmö.
