-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
Efter fyra år
Samsung har lagt ner sin svenska flaggskeppsbutik

Det är fyra år sedan som Samsung öppnade sin första svenska butik. Lokalen på Kungsgatan i Stockholm skulle vara både en möjlighet att uppleva Samsungs produkter med fokus på framförallt mobiltelefoner och att få service. Nu är allt borta.
Det var den 27 april 2018 som Samsung öppnade sin första egna butik i Sverige. Nu efter drygt fyra år gapar lokalerna på 150 kvadratmeter tomma och ska inom kort istället vara plats för en ny friluftsbutik.
När butiken öppnades hade Samsung stora planer. Kunder skulle här kunna uppleva de senaste produkterna, som mobiltelefoner, tablets, tillbehör ljud och smarta hemmet-produkter. Dels för att se produkterna en och en men framförallt för att uppleva hur de kunde samspela.
I samband med öppnandet sa Samsungs Henrik Slotte som ansvarade för satsningen att butiken var resultatet av Samsungs ambition att komma närmare sina kunder, ge dem möjlighet till direktkontakt och få hjälp och råd. I butiken erbjöds demonstration av de nya produkterna, råd och hjälp samt på nedervåningen en fullskalig serviceanläggning.
Enligt Samsungs egen webbplats erbjuder de fortfarande service via tre egna servicecenter i Sverige. Ett i Stockholm på Sveavägen, ett i Göteborg och ett i Malmö.