-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
Efter fyra år
Samsung har lagt ner sin svenska flaggskeppsbutik
Det är fyra år sedan som Samsung öppnade sin första svenska butik. Lokalen på Kungsgatan i Stockholm skulle vara både en möjlighet att uppleva Samsungs produkter med fokus på framförallt mobiltelefoner och att få service. Nu är allt borta.
Det var den 27 april 2018 som Samsung öppnade sin första egna butik i Sverige. Nu efter drygt fyra år gapar lokalerna på 150 kvadratmeter tomma och ska inom kort istället vara plats för en ny friluftsbutik.
När butiken öppnades hade Samsung stora planer. Kunder skulle här kunna uppleva de senaste produkterna, som mobiltelefoner, tablets, tillbehör ljud och smarta hemmet-produkter. Dels för att se produkterna en och en men framförallt för att uppleva hur de kunde samspela.
I samband med öppnandet sa Samsungs Henrik Slotte som ansvarade för satsningen att butiken var resultatet av Samsungs ambition att komma närmare sina kunder, ge dem möjlighet till direktkontakt och få hjälp och råd. I butiken erbjöds demonstration av de nya produkterna, råd och hjälp samt på nedervåningen en fullskalig serviceanläggning.
Enligt Samsungs egen webbplats erbjuder de fortfarande service via tre egna servicecenter i Sverige. Ett i Stockholm på Sveavägen, ett i Göteborg och ett i Malmö.
