-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Efter fyra år
Samsung har lagt ner sin svenska flaggskeppsbutik

Det är fyra år sedan som Samsung öppnade sin första svenska butik. Lokalen på Kungsgatan i Stockholm skulle vara både en möjlighet att uppleva Samsungs produkter med fokus på framförallt mobiltelefoner och att få service. Nu är allt borta.
Det var den 27 april 2018 som Samsung öppnade sin första egna butik i Sverige. Nu efter drygt fyra år gapar lokalerna på 150 kvadratmeter tomma och ska inom kort istället vara plats för en ny friluftsbutik.
När butiken öppnades hade Samsung stora planer. Kunder skulle här kunna uppleva de senaste produkterna, som mobiltelefoner, tablets, tillbehör ljud och smarta hemmet-produkter. Dels för att se produkterna en och en men framförallt för att uppleva hur de kunde samspela.
I samband med öppnandet sa Samsungs Henrik Slotte som ansvarade för satsningen att butiken var resultatet av Samsungs ambition att komma närmare sina kunder, ge dem möjlighet till direktkontakt och få hjälp och råd. I butiken erbjöds demonstration av de nya produkterna, råd och hjälp samt på nedervåningen en fullskalig serviceanläggning.
Enligt Samsungs egen webbplats erbjuder de fortfarande service via tre egna servicecenter i Sverige. Ett i Stockholm på Sveavägen, ett i Göteborg och ett i Malmö.